Våra träningspass

Grundträning

Träningspass för nybörjare eller de som haft ett längre uppehåll från bancykling. Vi fokuserar på teknikträning varvat med långa lugna intervaller för att du ska känna dig säker på cykeln och bli bekväm med att cykla i grupp.

Fortsättningsträning

Träningspass för dig som vill förbättra din teknik och säkerhet samt cykla lite fortare på banan. Vi håller ett lagom snabbt tempo och utökar med fler teknikövningar.

Medelträning

Träningspass för dig som cyklat mycket på banan och vill utveckla dina kunskaper. Vi fokuserar mestadels på lagtempointervaller men har även inslag av teknik för att öka din kompetens.

Lagtempopass

Träningspass för dig som vill komma iform inför cykelsäsongen. Vi kör lagtempointervaller i varierande längder och tempo där mycket tid spenderas på cykeln. Vid behov delas cyklisterna in i olika grupper baserat på erfarenhet.

Morgonträning

Träningspass för vana bancyklister som vill kickstarta dagen. Lasse Myrberg och Stefan Carlsson kör snabba lagtempointervaller med teknikinslag.

Intensivträning

Träningspass som kräver erfarenhet från bancykling och en förmåga att kunna cykla riktigt snabbt på banan. Vi kör snabba och hårda lagtempointervaller.

Träningstävling

Träningspass för dig som cyklat mycket på bana och vill testa på de olika disciplinerna inom bancykling. Vi varierar individuella tidslopp med de olika grenarna inom bancykling.

Ungdomsträning nybörjare

För dig som är 16 år eller yngre och inte cyklat så mycket på bana eller vill prova på bancykling för första gången. Vi fokuserar på teknikträning varvat med långa lugna intervaller för att du ska känna dig säker på cykeln och bli bekväm med att cykla i grupp.

Ungdomsträning

För dig som är 16 år eller yngre och har cyklat minst ett år på bana eller har motsvarande kunskaper och vill utveckla din teknik.

 

Övriga Pass

Introduktionskurs

För dig som aldrig cyklat på bana. Kursen tar 4 timmar, vi börjar med teorigenomgång på ca 1 timme och sedan är det dags att prova på bancykling. Vi har cyklar, hjälmar och skor att låna ut så det enda du behöver ha med dig är träningskläder, handskar och vattenflaska.

Velodrom CK för medlemmar

Träningspass på fredagar för CKs medlemmar. Körs varje fredagskväll om det inte finns någon annan bokning.

Boka egen träningstid

Bokningsbar tid på fredagskvällar, finns tillgänglig för alla som vill boka egen träningstid.

galleri_bild_05galleri_race_03galleri_bild_04galleri_bild_03