Våra träningspass

Vi har nivågrupperat våra träningspass för att du som gäst hos oss ska ha lättare att hitta det träningspass som passar just din förmåga och erfarenhet som bancyklist. Nivåerna visas med hjälp av färger efter varje träningspass och de olika färgerna betyder;

 

Grön: Grundläggande övningar och fart,  för alla som cyklar sällan, vill cykla lugnt eller som precis gått kurs.

Blå: Lite mer avancerat och snabbare än grönt men fortfarande relativt grundläggande pass i inte alltför hög fart.

Röd: Tekniskt lite mer krävande och kräver även en förmåga att kunna cykla relativt fort på banan.

Svart: Vårt mest krävande pass både när det gäller teknik, fart men även erfarenhet av att cykla på bana. Anpassat för tävlingscyklister.

 

Grundträning: Ett träningspass för dig som precis gått introduktionskurs eller haft ett längre uppehåll från bancykling. Fokus är på teknikträning varvat med långa lugna intervaller för att känna sig säker på sin cykel och att bli bekväm med att cykla i grupp på banan. Nivå=Grön

Fortsättningsträning: Ett träningspass för dig som vill cykla lite fortare än grundträningarna, vi håller lagom snabbt tempo och lägger till olika teknikövningar för att förbättra din säkerhet och teknik på banan, ett perfekt pass att vara med på innan man tar nästa steg som är medelpassen. Nivå = Blå

Medelträning: Ett träningspass för dig som cyklat en del på banan men inte vill slå fartrekord. Vi kör mestadels lagtempointervaller men även lite teknikinslag för att förbättra dina kunskaper på banan. Det här passet kräver relativt stor vana av att cykla på banan. Nivå = Blå, Röd

Tävlingsförberedande träning: Ett träningspass för dig som cyklat relativt mycket på banan och vill känna på hur det är att köra de olika tävlingsdisciplinerna inom bancykling, vi kommer blanda snabba intervaller med olika tävlingsinslag med ren tävlingsträning inom de olika grenarna i bancykling. Nivå = Svart

Ungdomsträning nybörjare: Ett träningspass för dig som är 16 år eller yngre och inte har cyklat så mycket på bana än eller för dig som vill prova på bancykling för första gången. Nivå = Grön

Ungdomsträning: Ett träningspass för dig som är 16 år eller yngre och har cyklat minst ett år på banan eller har motsvarande kunskaper och vill utveckla dina kunskaper inom cykling. Nivå = BlåRöd

Öppen träning: Ett träningspass för dig som vill få lite längre tid i sadeln! Passet rullar på under hela tiden utan avbrott och man väljer själv när man vill ta en paus. Cyklisterna delas in i olika fartgrupper så att det passar alla deltagare. På de här passen finns det även utrymme för egna fartintervaller. Nivå = Blå, Röd, Svart

Morgonträning: Ett träningspass för de som tillsammans med Lasse Myrberg vill kickstarta dagen  med ett träningspass, Lasse kör mestadels relativt snabba lagtempointervaller med lite teknikinslag, för att kunna vara med på det här passet bör du vara en relativt van bancyklist som tycker om att åka fort. Nivå = Röd, Svart

Gryningspass: Ett träningspass för dig som tillsammans med Stefan Carlsson vill starta veckan med lite långa intervaller i relativt högt tempo, en timmes intensiv cykling som gör dig redo att möta resten av veckan. Nivå = Röd, Svart

Introduktionskurs: För dig som ännu inte provat på att cykla på banan! Kursen tar ca 4 timmar och vi börjar i klassrummet med en teorigenomgång som tar ungefär 1 timme. Därefter byter vi om och provar ut cyklar och sedan är det cykling som gäller, en garanterad adrenalinkick för alla!
Välkomna!

galleri_bild_05galleri_race_03galleri_bild_04galleri_bild_03
Share